كوتاه شدن دست دلالان از محصولات ارگانيك
1391/12/14

جري برنامه ملي ترويج و توسعه توليد محصول سالم و ارگانيك يكي از اقدامات موثر براي توليد ارگانيك محصولات كشاورزي در سال جاري را ابلاغ سند راهبردي توسعه كشاورزي ارگانيك عنوان كرد.

محمد شريفي‌مقدم  اظهار كرد: تصويب لوگوي ملي با مجوز هيات دولت از اقدامات بسيار موثري بود كه در راستاي پيشرفت توليد ارگانيك محصولات كشاورزي صورت گرفته است.

وي افزود: محصولات ارگانيك بايد با يك برند مشخص در كشور معرفي شوند اما به دليل نبود رسمي اين لوگو در كشور، توليدكنندگان محصولات ارگانيك براي معرفي محصولات از لوگوهاي بين‌المللي كشورهايي نظير ژاپن، چين و اتحاديه اروپا استفاده مي‌كردند كه اين روش علاوه بر سر در گمي كه براي مصرف‌كننده به همراه داشت، سوء‌استفاده و دلال‌بازي‌هايي را نيز در پي داشت.

شريفي‌مقدم با اشاره به اينكه هدف از مصوبه لوگوي ملي ارگانيك معرفي محصولات داخلي است، افزود: اين طرح ابتدا با نگاه معرفي محصولات ارگانيك محلي به تصويب رسيد و در كنار آن به دليل وجود پتانسيل بالاي كشور در زمينه ارگانيك قصد ورود به صادرات بين‌الملل را دارد.

اين كارشناس كشاورزي ارگانيك گفت: تصويب لوگوي ملي ارگانيك گامي بسيار موثر در جهت رشد و پيشرفت توليدات ارگانيك محصولات كشاورزي است.

وي با بيان اينكه ابلاغ سند راهبردي توسعه كشاورزي ارگانيك از ديگر اقدامات خوبي بود كه در راستاي پيشرفت اين صنعت صورت گرفت، افزود: براي كشاورزي ارگانيك تمام زواياي لازم نظير كشاورز، زمين، آب، خاك و ... در كشور وجود داشت و تنها از لحاظ قانوني و سازماني ضعف‌هايي ديده مي شد كه با تصويب اين قانون اين مشكل نيز حل خواهد شد.

شريفي‌مقدم با بيان اينكه بحث دامداري ارگانيك تلفيقي از مزرعه و دامداري در يك محوطه ارگانيك است، افزود: در واقع دامداري ارگانيك جدا از كشاورزي ارگانيك نيست و با وجود عشاير در كشور در اين حوزه پتانسيل بسيار زيادي وجود دارد اما فعاليت اين بخش تحت عنوان ارگانيك در 16 منطقه تازه شروع به كار كرده و در ابتداي راه است. 


منبع : خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا )

تعداد مشاهده خبر0 بار
تصاویر مرتبط


مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
 
آدرس پست الکترونیکی شما
   
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
وزارت جهاد کشاورزی
کلیه حقوق این سایت متعلق به وزارت جهاد کشاورزی می باشد
Powered by DorsaPortal