برنامهریزی عملیاتی برای بازاریابی، پیش از برداشت محصول
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی بر برنامهریزی عملیاتی این سازمان برای بازاریابی پیش از برداشت محصولات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا طلایی در نشست شورای مدیران سازمان که با حضور معاونان زراعت و آب و خاک وزارتخانه، اعضای هیأت مدیره، معاونان و مدیران ستادی و استانی به صورت وبیناری و برخط برگزار شد، با اشاره به ضرورت پیشبینی وقایع و بحرانها در حوزه سازمان بیان کرد: کار اصلی شناخت بازارهای داخلی و خارجی محصولات کشاورزی است و پیش از برداشت محصول باید برنامهریزی عملیاتی برای بازاریابی صورت گیرد.
وی همچنین عملکرد استانها را در میزان جذب اعتبارات استانی ارزشمند دانست و افزود: استانها باید بهینهسازی امکانات موجود خود را در اولویت کار قرار دهند و نظارت دقیق بر اتحادیهها و شرکتها را به صورت سیستمی و در چارچوب قانون تنظیم کنند.
در ادامه این نشست، صفدر نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش وزارتخانه در مسأله آب، به جایگاه نظامهای بهرهبرداری در این خصوص اشاره کرد و موضوعات مربوط به تحویل حجمی آب، هوشمندسازی آبیاری و حفاظت از خاک را مورد تاکید قرار داد.
علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر نقش و جایگاه تعاونیهای روستایی و کشاورزی در توزیع کود کشاورزی گفت: تعاونیهای روستایی باید از ظرفیتهای موجود کشت و صنعت در توزیع و خرید و فروش محصولات بیشتر استفاده کنند و تقویت فروشگاههای زنجیرهای تعاونی مصرف را در اولویت کاری خود قرار دهند.